のーまの感想ブログ

映画の感想やちょっとしたことを書きます。

(r)adius ラディウス

記憶喪失のリアムとジェーン。二人は愛を試された。

ジェーンはミステリアスな現象に合い記憶を失ってしまった。同じくリアムも
記憶を失ったが、彼は何故か超絶した殺人能力を持っていた。自分たちに何が
起こったのか全く覚えていなかった。そして混乱の中、この恐ろしい男から
逃げるべきか迷ったが、当面は行動を共にして失った記憶を取り戻すことに
した。

とは言え手掛かりはなく、警察も段々自分たちに近づいて来ている。TVでは
自分たちの顔と名前を放送し始めた。そのニュースでジェーンに夫がいる
ことが分かり危険を承知で会いに行った。しかし実際に会っても、夫の名前も
顔も思い出せない。「この人と本当に愛し合っていたのか」全く確信が持て
なかった。

一方リアムには奇妙な連帯感、もしかすると好意をいだき始めていた。やがて
段々と記憶が戻り始め、姉が疾走して自分が失意のどん底に落ちていたことを
思い出した。しかし本当に姉との関係はそんなに強かったのだろうか。夫には
何の感情も思い出さないのに。それに自分は本当に天涯孤独だし、警察に捕ま
れば刑務所行きだろう。一人で生きるよりリアムといた方がいい。だって、
リアムは自分を必要としてくれるではないか!ジェーンはリアムを選んだのだ。
不安はある、自分は本当にこの男を愛しているのか。それとも異常は状況で脳が
錯覚を起こしているのか。しかしいつだって、愛に明確な形はない。それは心の
飢餓を満たすものであり、なくてはならないものなのだ。そして二人はとうとう
追い詰められた。二人の愛に試練が訪れたのだ。

[English] Radius

Jane is loss of memory becouse of mysterious occurrence. Liam also
is loss of memory. They forget all. And they find that Liam have awful
homicide power. Jane confuse compleltely. But she have to choose to
flee or go with Liam. She choose to get back thier memory together.

On one hand police find strange body. TV start to report about Jean
and Liam. They find that Jean had husband. They go to meet him because
he may know something. But they can't get information anything. And
Jane can't remember about her husband. "Had I loved him?" Jane want
miss company.

She has slowly come to like Liam. Liam also has loved her. She can't
find real her mind. But she is quite alone. The police will put her behind
bars, if they are caught. And she is needed by him. Jame want be with
Liam. Even if this is not real love. Love is alway unclear. Finaly thier love
have rough ride.